مدل به روز شده اس 300 را تحویل می‌گیریم/ برنامه خرید جنگنده از روسیه/ افزایش دقت موشک‌های بالستیک

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

مدل به روز شده اس 300 را تحویل می‌گیریم/ برنامه خرید جنگنده از روسیه/ افزایش دقت موشک‌های بالستیک

 
 
 
 پایگاه مردمی ارتش ::وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از انجام مذاکرات برای تحویل مدل به روز شده سامانه پدافندی اس 300 خبر داد.
 

به گزارش پایگاه مردمی ارتشبه نقل از خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در آستانه 31 مردادماه روز صنعت دفاعی در نشست خبری به تشریح فعالیت‌های این وزارتخانه پرداخت.

سردار دهقان به اقدامات وزارت دفاع پس از حصول توافق هسته‌ای اشاره و اظهار کرد: جهت خرید هواپیما با روسیه مباحثی را مطرح کرده‌ایم؛ اما در این خصوص با طرف فرانسوی یا کشورهای دیگر تاکنون مذاکراتی نداشتیم.

وزیر دفاع ادامه داد: هرچند ادعایی درباره طراحی و ساخت جنگنده‌های پیشرفته نداریم؛ اما قابلیت زیرساخت‌های ما در حدی است که می توانیم با کشوری دیگر به‌صورت مشترک در زمینه طراحی و تولید هواپیما اقدام کنیم.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر تحویل سامانه اس 300 گفت: با توجه به مذاکرات صورت گرفته؛ قرارداد جدیدی میان ایران و روسیه منعقد شده که احتمالا هفته آینده امضا خواهد شد، و بر اساس آن، مدل به‌روز شده سامانه پدافندی اس 300 را تحویل خواهیم گرفت.

وزیر دفاع تصریح کرد: به محض امضا، قرارداد اجرایی خواهد شد. روس‌ها تولید سامانه به‌روز شده اس 300 را آغاز کرده‌اند و آماده‌اند تا در کوتاه‌ترین زمان، آن را در قالب 4 گردان پدافندی به ما تحویل دهند.

*افزایش دقت موشک‌های بالستیک/ بارشی کردن سر جنگی موشک‌ها

وزیر دفاع با بیان اینکه تاکنون چند پروژه راهبردی را در حوزه موشکی به نتیجه رساندیم، افزود: بدنبال افزایش دقت موشک‌های بالستیک فعالیت‌های لازم را انجام داده‌ایم.

وی افزود: امسال توانستیم چند پروژه راهبردی را به نتیجه برسانیم؛ که از جمله بارانی کردن سرهای جنگی موشک‌ها است.

*تحویل جنگنده صاعقه2 به نیروی هوایی ارتش

وی درخصوص فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه صنایع هوایی از تحویل جنگنده صاعقه2 به نیروی هوایی ارتش و همچنین عملیاتی شدن بالگرد ملی طی سال جاری خبر داد.

سردار دهقان با بیان اینکه پروژه‌های موشکی ما کاملا تدافعی است، گفت: تاکنون هیچ نوع موشکی را با نیت کاربرد سلاح هسته‌ای طراحی و تولید نکردیم.

وی گفت: در عرصه جنگ الکترونیک و مقابله با این جنگ دشمن اقداماتی را صورت داده‌ایم، تا تجهیزات خود را در برابر تهدیدات دشمن مصون نگهداریم.

وزیر دفاع تصریح کرد: در زمینه موشک‌های کروز دریایی و زمین به زمین به موفقیت‌هایی دست یافتیم و توانستیم مرحله اول موشک کروز سومار را به نتیجه برسانیم، که می‌تواند با تهدیدات منطقه‌ای مقابله کند.

وی همچنین از تبدیل موشک‌های زمین‌پایه و ساحل به دریا به موشک‌های هواپایه خبر داد و گفت: موشک‌های قادر و نور می‌توانند از هوا به سمت هدف زمینی شلیک شوند که این امر می تواند برد و دقت در اصابت به اهداف را افزایش دهد.

*پیشرفت‌های قابل توجه در حوزه موشک‌های ضدزره

وزیر دفاع ادامه داد: در حوزه تجهیزات انفرادی، زرهی، ضدزره و حمل و نقل پیشرفت‌های قابل توجهی داشتیم و اکنون موشک‌های ضدزره ما قادرند با همه تانک‌ها و نفربرهایی که از پوشش‌های ضد زره برخوردارند مقابله کنند.

*طراحی نسل جدید خودروهای زرهی در صنعت دفاعی کشور/ تولید زیرسطحی 500 تنی و الحاق آن در سال جاری به نداجا

وی همچنین از طراحی تانک‌های نسل جدید توسط متخصصان صنعت دفاعی کشورمان خبر داد و گفت: ما در وزارت دفاع خودروهای انتقال جمعی نیروهای مسلح را نیز تولید می‌کنیم.

سردار دهقان افزود: در صنایع دریایی ظرفیت طراحی و تولید تمامی شناورهای زیرسطحی، اثر سطحی، و شناورهای تندرو جود دارد.

وزیر دفاع گفت: ما توانستیم زیرسطحی 500 تنی را با همه تجهیزات مخصوص آن تولید کنیم؛ که امسال به نیروی دریایی ارتش الحاق خواهد شد.

وی به توانمندی کشورمان در بحث جنگ الکترونیک اشاره کرد و افزود: در جنگال نقاط ضعف خود را جبران کرده و بی سیم‌های آنالوگ را به دیجیتال تبدیل کردیم. همچنین طراحی و تولید رادارهای مختلف را به نتیجه رساندیم.

سردار دهقان اضافه کرد: همچنین با تلفیق بخش‌های الکترونیک و اپتیک اقدام به ساخت رادارهای پسیو کردیم.

* عملیاتی شدن بالگرد ملی در سال جاری

وزیر دفاع در ادامه این نشست با شاره به اقدامات وزارت دفاع در حوزه هوایی؛ از تست موفق جت آموزشی خبر داد و افزود: صاعقه 2 نیز به نیروی هوایی ارتش تحویل داده شده است. همچنین بالگرد ملی در سال جاری عمیاتی خواهد شد.

وی درخصوص توانمندی کشورمان در بخش تعمیرات سنگین و اورهال (بازآماد) تجهیزات دفاعی نیز گفت: اورهال تمامی سیستم‌های پرنده (هواپیماهای) شرقی و غربی به‌طور کامل در صنایع هوایی وزارت انجام می‌شود، و حتی در بخش غیرنظامی، هواپیماهای پهن‌پیکر را در قالب استانداردهای بین‌المللی اورهال می‌کنیم.

سردار دهقان به تولید انواع پرنده‌های هدایت‌پذیر (پهپاد) رزمی، شناسایی و تعقیب و مراقبت هوایی در وزارت دفاع اشاره و تصریح کرد: در زمینه تولید انواع پهپاد در وضعیت خوبی هستیم، و بسیاری از کشورها متقاضی خرید این پهپادها هستند؛ که ما با رعایت مسائل امنیتی اقدام فروش این نوع تجهیزات می‌کنیم.

وزیر دفاع ادامه داد: در زمینه صادرات اقلام دفاعی وضعیت خوبی داریم و با وجود محدودیت هایی که علیه ما اعمال می‌شود توانسته‌ایم توجه مشتریان خوبی را به محصولات خود جلب کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به دیپلماسی دفاعی اشاره و بیان کرد: دیپلماسی دفاعی را به شدت فعال کردیم، و با کشورهای مختلفی از قبیل چین، روسیه، عراق، هند، بلاروس و ترکمنستان در ارتباط هستیم و البته بیشترین ارتباط را با چین و روسیه داریم.

سردار دهقان با بیان اینکه اقبال خوبی را از جانب همسایگان داریم، یادآور شد: تا به حال 2 بار در کنفرانس امنیتی مسکو شرکت کرده‌ایم و در آینده هم به اجلاس پکن خواهیم رفت. ضمن اینکه تلاش می‌کنیم تا با دیدی رسمی‌تر ارتباطاتی را در سطح بین المللی برقرار کنیم.

*ارائه طرح‌های مناسب برای تامین امنیت مرزهای کشور

وزیر دفاع در پاسخ به سؤال دفاع پرس مبنی بر نیاز مرزداران کشور به سلاح‌های راهبردی جهت مقابله با گروه تروریستی داعش و همچنین ضرورت تحویل انبوه این سلاح‌ها به یگان‌های مرزی گفت: هر چند ما داعش را تهدیدی برای خود نمی‌دانیم؛ اما این گروه تروریستی تهدیدی برای منطقه و جهان است، و باید یک اراده جمعی در سطح منطقه برای نابودی آن به‌وجود آید.

سردار دهقان ادامه داد: ما برای  تامین امنیت مرزها طرح‌های مناسبی را پیش‌بینی کرده‌ایم، و هرگونه تجهیزات مورد نیاز نیروهای مسلح را با هر حجمی که بخواهند در اختیارشان قرار می‌دهیم.

وی همچنین در پاسخ به سؤالی در زمینه برجام و ارتباط آن با موضوع موشکی کشورمان گفت: برجام و موشک‌های ما هر کدام بحث مستقلی دارند. همان روز که قطعنامه اخیر شورای امنیت در رابطه با موضوع هسته ای ایران صادر شد؛ کشورمان بیانیه‌ای صادر کرد مبنی بر اینکه هیچ محدودیتی را در زمینه فعالیت های دفاعی خود نمی‌پذیرد و از کسی در این موارد اجازه نمی‌گیرد. برنامه نظام در این زمینه اجرا می شود و هیچ قدرتی نمیتواند مانع از آن شود.

وزیر دفاع افزود: در بیانیه‌‌ی صادره بر حمایت کشورمان از مقاومت تأکید و تصریح شد از هر مجموعه ای که با اسرائیل و آمریکا مبارزه کنند حمایت می کنیم.

سردار دهقان با اشاره به ادعای غربی‌ها مبنی بر تلاش ایران برای دستیابی به سلاح‌ها و کلاهک‌های اتمی اظهار داشت: ما هیچ‌گاه به دنبال سلاح هسته‌ای نبوده‌ایم و هیچ موشکی را به این منظور تولید نکرده‌ایم. موشک‌های ما فقط برای ایجاد بازدارندگی و دفاع از کشور تولید شده‌اند.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه زمانی قصد تولید موشک‌هایی با برد بیش از سه هزار کیلومتر دارید، گفت: ما هیچ وقت به دنبال تولید موشک‌هایی با برد بالاتر از 2 هزار کیلومتر نیستیم.

وزیر دفاع همچنین درخصوص تهدیدات اخیر آمریکایی‌ها علیه کشورمان بیان کرد: اگر آمریکا تصور کند که می تواند اقدام مؤثری علیه ما انجام دهد، حتما آن را انجام خواهد داد؛ اما عدم اقدام آمریکایی‌ها نشان‌دهنده ناتوانی آن‌هاست.

سردار دهقان اضافه کرد: این آمریکایی‌ها بودند که درخواست مذاکره با ایران را ارائه کردند؛ این در حالی است که اگر ما قدرتمند نبودیم، جایی برای مذاکره وجود نداشت.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا